tisdag 3 augusti 2010

Löpning och muskler

Den här veckan tänker jag försöka springa så lätta pass som möjligt men ändå tillräcklingt långa (5 - 10 km) för att jag ska fortsätta utvecklas. Jag har igår och idag sprungit på asfalt och grus och väldigt flakt, nästan inga backar och de som finns är otroligt lätt sprungna. Tiderna blir sjukt mycket bättre än när jag springer terräng och förhoppningsvis kommer jag även att kunna bli snabbare på de rundorna. Idag blev det ett långpass istället för medelpass och efter 1 timma och 4 minuters löpning kände jag att rundan vart bra men något monotom, det är skönt och varierande med lite backar ibland.

Igår lyckades jag även med ett styrkepass hemma i vardagsrummet. Tråkigt nog kunde jag verkligen konstatera hur snabbt musklerna försvinner då jag nu inte orkade lika mycket som innan. Men samtidigt som styrkan inte kändes som den bästa så blev jag sporrad att komma tillbaka till gymet igen. Nästa vecka eller möjligen veckan efter så kommer jag att göra comback på gymet igen och just nu så ser jag verkligen fram emot det.

Inga kommentarer: