torsdag 4 mars 2010

syster, vänner, träning och dom!

Från i fredags fram tills idag (tors) har Louise bott hos mig och Tim då hon har lov. Vi har hunnit med 4 pass tillsammans (jag 5 :P) danspass, styrka och 2 boxningpass, skönt var det att ha en bra partner i boxningen som hade ganska bra känsla och som jag kunde dirigera som jag vill :P Ju mer jag går på boxning desto mer inser jag hur mycket jag tycker om den träningformen, nu ska den bära mig fram till mina mål :)
Under lördagen for vi på fest :) förfest hos Hanna och sen inflyttningfest hos Elin och Leo, trevligt men högljut var det. Ingen dricka för våran del, jag har alldeles för tydliga mål för att förstöra några dagars träning med alkohol, dagen efter skulle bjuda på styrkepass och mån, tis skulle bjudas på boxning. Trevligt var det iaf så länge det varade, vi drog tidigt klockan halv 11.

I bak kant av allt det roliga med träning fest och vänner fanns bekymmer med ont i framsida vad i samband med den träning jag gjorde. Jag valde att ta tag i saken och ringde sjukgymnast för att boka besök och få reda på vad jag har för problem. I onsdags var jag där och fick min dom. Benhinneinflammation såklart, troligen orsakat av att min långa vadmuskel (som jag hade överansträngd i höstas) är för kort/stel och att lederna när man böjer fötterna uppåt är för stela trotts att mina andra leder i fötterna samt knän och höft är mjuka, min pronation har även den bidragit till problemet. Borde skaffa ilägg till löparskorna men det får vänta, nu har jag inga pengar till det. Nu ska jag tillbaka 2 gånger för att fixa träningsövningar, stretch övningar och sen ska hon jobba med mina leder för att göra dem mjukare.
Träningsförbud var jag rädd för att få men slapp iaf totalt träningförbud. Jag får gå på mina pass, styrketräning och power walks sålänge jag inte gör de moment som gör ont, då skulle jag bara stå och trampa :( Löpning får jag absolut inte hålla på med, har jag tur får jag börja smått springa igen fram till sommaren :( Jag tyckte det var väldigt lång löparvila men hon tyckte jag skulle vara tacksam, skador läker inte av sig själv och den måste läka ut helt innan jag kan börja utsätta den igen. Med sjukgymnasten ska jag träna upp hållfastigheten i muskler och skelett i vad och smalben för att klara av löpningen bättre sen när jag sätter igång.
Nu ska jag fortsätta plugga och tvätta för sen ska jag mysa i soffan med Fitness Magazine :)

Inga kommentarer: