tisdag 9 mars 2010

Ytterligare superpass :D

Gud vilket super pass dagens kickboxning blev :D Min "vanliga" sparringpartner missade bussen så där stod jag utan. Mötte då en tjej från samma universitet som mig (sparrat med en gång tidigare) så vi valde att köra tillsammans. Eftersom hon har tidigare erfarenhet av box fanns det inget utrymme för fusk. Ett sjukt jobbigt rent mjölksyre pass blev det, har aldrig vart så svettig i hela mitt liv tror jag, svetten rann totalt i ansiktet, jag var helt blöt. Linnet jag hade på mig var helt dyngsurt efteråt tillskillnad mot vad det brukar vara då det bara är en pöl på ryggen. Eftersom hon har mycket boxteknik kunde hon hjälpa mig genom hela passet att förbättra min teknik :D det lär kännas imorgon att kroppen fick ta i på ett mer effektivt sätt.
Sjukt jobbigt men sjukt utvecklande pass blev resultatet. Kan dock konstatera att om jag ska fortsätta med så mycket kickboxning som jag gör så måste jag införskaffa ett par fightingskor, jag får sjukt ont i lederna i fötterna när jag sparkar för foten kan aldrig bli helt rak pga skon.
Imorgon ska jag pressa in ett styrkepass tidigt på morgonen innan det är dags att plugga, har jag tur hinner jag även med ett danspass på kvällen ;)

Inga kommentarer: