lördag 6 mars 2010

Träning = Något dåligt?

Jag kan nog säga att jag aldrig fått höra någon säga något i stil med "vad duktig du är som tränar" eller berömt mina framsteg. Istället bemöts jag om jag har tur med "gud vilken hurtbulle du är" vilket sällan är av positiv karaktär. Sverige är ett riktigt skit land när det gäller att uppmuntra folk, den egna avundsjukan tar nästan alltid över och man säger något negativt istället. I jantelags Sverige får man ju tydligen inte vara bättre än någon annan, vi som vill de hamnar i en egen grupp bredvid "normaliteten".
Gud vad glad jag skulle bli om någon nån gång istället för att påpeka hur mycket jag tränar och att det ska vara dåligt kanske skulle kunna uppmuntra mig istället att fortsätta jobba på så hårt som jag gör. Jag själv älskar att se framsteg hos människor och försöker alltid att uppmuntra dem med positiva snälla kommentarer som får dem att fortsätta med det dem gör. Sällan får jag dock någon själv. Tim vet jag (hoppas iaf) är stolt över de framsteg jag gör och kommer att finnas där och stötta när målet ska uppnås, lika mycket som jag gör för honom.

Istället för att andra peppar mig försöker jag hela tiden peppa mig själv (se bland annat inlägget innan) för jag vet att jag är en smart och duktig ung tjej med allt framför mig.

3 kommentarer:

ÄtaTränaKämpa sa...

Tack för din oerhört fina kommentar hos mig, blev alldeles varm i hjärtat av dem, så TACK!

Sen hålelr jag helt och hålle tmed dig, även om jag har turen med vänner och familj som faktiskt peppar mig. Men från många se rman att min träning väcker deras skuldkänslor över att inte träna, och istället för att bli inspirerade, känner de sig dåliga, det är ju tråkigt för dem, som inspirationskällor är ju både du och jag grymma, eller hur? :)

ÄtaTränaKämpa sa...

PS, vad är dte för häst du ride rpå en bild till höger? Nyfiken! :D

Nathalie sa...

Det är tyvärr inte jag som rider på bilden, men han var i min ägo i ca 4 år. Det är en New Forest "Bimlis Vallixi" u. Valerina, e. Säbys Dixie, ue. Gondoljär :D