fredag 5 mars 2010

Gläds av det lilla

Jag har nu de senastetyp 3 veckorna helt förälskat mig i styrketräning och de resultat det medför. För att hålla motivationen till styrketräningen uppe och för att bibehålla en bra utveckling har jag börjat glädja mig åt små tecken jag kan se på min kropp. Till exempel gläds jag inte bara åt att jag kan lyfta tyngre tyngder, jag gläds åt att mina biceps syns mer och mer (mest synliga direkt efter träning såklart), mina rygg muskler börjar också smått krypa fram genom skinnet :) Målet med träningen nu (och typ som innan) är att reducera fett och bygga mer muskler och uthållighet. Mer muskler gör en inte biffigare, iaf inte tjejer som brukar vara rädda för det, det kan denna blogg intyga http://linakuijl.blogspot.com/2010/02/jo-for-jag-gar-runt-och-flexar-hela.html Eftersom jag inte får springa hoppas jag att snön smälter bort snart så jag kan få cykla lite långpass ute istället. Nu ska jag försöka addera fler power walks i mitt träningsschema samt fortsatta med alla andra pass så träningen fortsätter att gå framåt.

Imorgon hoppas jag hinna med en långpromenad i skogen och längst ån, vill även hinna plocka och städa här hemma. Nu vill jag lägga in en pik till alla som möjligen skulle kunna komma på att ge mig en present :D en påskpresent kanske ;) Jag är helt förälskad i dessa träningsbyxor från better bodies, men har själv inte råd att köpa några nu då annat måste prioriteras.

Dessa finns att köpa på bland annat gymgrossisten.com och bud och fitness för ca 699 kr ;)

Inga kommentarer: