lördag 27 mars 2010

Det går bra men kan bli bättre

Träningen och kosten har visat sig fungera bra ihop men det kan alltid bli bättre och kan gå lite snabbare. Förändringen i kosten blir att intaget till ca 90% (egen uppskattning) kommer vara kyckling och tonfisk (bra protein källa) och sen annat kött mest för variationens skull. Sen ska jag fortsätta med att utesluta kolhydraterna, får i mig tillräckligt från köttet och de tillbehör jag har (ev. sås, creme fraiche och grönsaker). Träningen fungerar bra, denna vecka snittar jag 90 minuter träning per dag (inkl. promenader) och träningen som den ser ut nu ska fortsätta vara den samma. Styrketräningen fortsätter i samma intensitet men med nya övningar, fler fria vikter och lite variation för kroppen.
Mätt i mått har jag minskat ca 2 cm på hela kroppen, men väger ca 1-2 kg mer än vad jag gjort tidigare vid samma mått (har dock gått ner ca 4 kg fett vikt). Detta är till största sannorlikhet muskler eftersom jag kunnat öka ordentligt med vikter på gymet. Nu ska jag fortsätta kämpa och tro på det jag gör så kommer målsnöret snart finnas framför mig.

Inga kommentarer: