måndag 22 mars 2010

Äntligen vardag!

Det är tillfällen som gör syndaren var det en annan bloggare som skrev och det stämmer verkligen så väl! I min vardag finns mina rutiner som nästan helt går på automatik, jag behöver inte kolla på klockan när jag ska äta för kroppen är helt van vid vissa tider. Jag gillar mina rutiner, att gå upp en viss tid på morgonen, att under dagen ska jag äta frukost, mellis, lunch, mellis och middag och att de hålls till ungerfärligt samma tider varje dag. Nu i helgen rubbades det. Igår åt jag frukost och mellis som jag skulle men när jag skulle/ville ha mat då var vi på ikea och lunchen kom betydligt mycket senare. Det resulterade i att middagen helt uteblev för allt hade hamnat på fel tider och jag kunde inte motstå mammas semlor. Hade mina matintag kommit som de brukar med jämna intervall hade jag förmodligen kunnat motstå. Allt handlar om planering och jag gillar verkligen det men ibland rubbas det. Nu är det diet ca 11 veckor framåt och då måste allt planeras och intas precis som det ska för att inga misstag ska ske. Det är absolut inge svårt om man är något förberedd, hade jag vart smart hade jag tagit med mig åtminstone en shake till ikea för att inte få en så stor dipp i matintaget, något som påverkar min kropp ganska mycket eftersom jag äter kost med ganska lite kolhydrater.
Positivt var dock att jag fick återförslutningsbara plastpåsar och två blommor av mamma och pappa från Ikea. Hemma fick jag även påfyllnad i fruktskålen och frysen :)

Inga kommentarer: