onsdag 24 februari 2010

Återfall?

Igår var det D-day. Jag var nervös men försökte hela tiden hålla mina nerver i styr, jag behövde egentligen inte ställa så höga krav på mig själv. Det var "intervju" tillsammans med en annan tjej som också ville bli boxledare och sedan skulle vi boxas tillsammans under det pass som efterföljde. Jag låg i underläge inför själva boxen kan man säga då tjejen (som förövrigt går på samma universitet som mig) hade tränat och tävlat i boxning 4 år samt 1 år i USA, hon hade förövrigt även 4 år mer livserfarenhet än mig som var rena barnet :P Under passet hjälptes vi dock åt och samarbetade bra :) Hon hade deffenetivt mer teknik än mig i slagen men i sparkarna var vi nog ganska lika, jag är otroligt nöjd iaf :) Otroligt trött blev jag och hade mjölksyra överallt! Jag har bestämt mig för att inte överanalysera passet och se vad jag gjorde bra och vad jag hade kunnat gjort bättre. Jag gjorde mitt bästa i situationen och tycker de att jag passar som ledare blir jag otroligt glad men jag blir inte heller ledsen om jag inte blir det. Att bara ha testat har gjort mig riktigt stark som människa.

Glad men nervös innan passet.

Otroligt nog så har jag ingen direkt träningsvärk idag, känner lite trötthet i sidorna och höfterna efter allt sparkande och "slagande". Tog en kall men solig och härlig promenad med hunden imorse 50 minuter och kände mig nöjd med det jag presterat hittils i träning, kost och studier.
Hade planerat att hinna springa på löparbandet och köra igenom ett ordentligt styrkepass på gymet idag innan jag ska på artikelseminarium klockan 15.00 men var så virrig här hemma och glömde saker så jag missade det. Tim kom hem med en semla så jag kunde sitta med honom och dricka kaffe och äta semla, semlan hör inte riktigt till mitt kostschema men en liten dipp en dag kan jag leva med då allt godisätande är över för min del. Istället för dagens inplanerade gym pass tänker jag istället ta en långpromenad med hunden ikväll och köra funktionell styrka i vardagsrummet :)

Inga kommentarer: