lördag 13 februari 2010

Confession

Idag slog det mig ganska rejält att jag har lite av ett problem. Jag kan inte glädjas, blir frusterad, mår lite dåligt och blir arg på mig själv när jag läser om andras resultat. Speciellt om det är yngre personer och verkligen om det är någon jag faktiskt vet vem det är. Jag vill egentligen inte känna så här men jag kan verkligen inte rå för det, inte heller sluta läsa om det. Vissa personer går bra av någon anledning, men oftast (nästan alltid) så är det någon helt random jag inte vet vem det är och personen i fråga är närmare 30 eller äldre. Det som händer när jag läser hur andra lyckas är att jag blir arg på mig själv, vill träna mer och hårdare och känner mig oduglig. Fast jag egentligen vet att jag i snitt tränar mer än 60 minuter per dag, minst 2 dagar i veckan tränar jag till och med dubbla pass och ibland trippelpass (morgonkondition, styrka på em och något pass på kvällen).

Det som nog utlöser detta är att livet är så otroligt orättvist. Jag tränar 6 dagar i veckan och kan ligga på ca 10-11 pass per vecka (helt varierad träning! box, löpning, styrka, dans, PW). Men är inte speciellt smal eller supertränad för det. Mina resultat verkar vilja ta tid och detta är något som är svårt att acceptera. Jag lever i princip i mina träningskläder (som kan ses på bilden då linnet är ett träningslinne från Nike) och har länge bara haft träning i huvudet och har försökt nu att låta träningen vara på gymet (och här i bloggen) så min stackars sambo för höra om något annat.

Idag eller imorgon ska jag se över mitt träningsschema och ska även fixa ett kost schema för 2-6 veckor framåt och efter den tiden utvärdera om något resultat velat infinna sig.


Har idag (lördag) fått en promenad och löparkompis för 2 veckor framåt. Tims föräldrar och bror åker till Gambia så vi ställer upp med att ta hand om hunden (som inte vill vara med på bild då han är så stirrig). Härligt nog så hade de även med sig mat från dem och även mina föräldrar så nu är frysen full :D får inte ens ner en kaka vi fick frn min mamma/syster så den sa Tim att han kunde ta hand om, hoppas han menar att han ska ta med den till jobbet :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har inte funderat på ifall du tränar för mycket. Kroppen behöver faktiskt återhämta sig mellan all träning. Jag tror på att det skulle gå bättre om du inte tränade lika mycket.