måndag 1 februari 2010

Löparvila

Nu är nya löparskor införskaffade :) Det blev ett par Asics 2150 som har ett ganska ordentligt pronationsstöd då jag pronerar ganska mycket (landar snett på foten, viker foten lite inåt) vilket är en orsak till att jag får ont i fötterna, lederna och benhinnorna. Det är intressant när de kollar ut skor till en, man får först springa med en helt platt sko och de filmar fötterna bakifrån för att se hur ens naturliga fotisättning är. Där såg man ordentligt hur snett jag landar och skjuter ifrån, helt otroligt att jag inte fått mer ont. Sen får man testa skor som kan passa en och provspringa igen och filmas då också, otrolig skillnad såg man! Eftersom jag är förtjust i Asics sen innan föll det naturligt att vi kollade på Asics skor, smaken är som baken, jag skulle aldrig kunna springa i ett par Nike skor då de absolut inte passar mina fötter. Ilägg till skorna slapp jag, tack och lov då det också kostar massa pengar.

Eftersom jag haft och har ont i benhinnorna blev jag ordinerad löparvila minst en vecka, får inte börja springa igen förän smärtorna är borta. Benhinnorna kan inte läka på annat sätt än med vila. Har därför istället planerat in Crosstrainer och spinning.

Nu måste jag lägga ner all min tid på plugg så jag hänger med i kurserna och har samma flyt som förgående termin då jag klarade allt galant :)

Inga kommentarer: