söndag 31 januari 2010

Slitage

Igår blev det afropass för min del, ganska OK pass men jag föredrar passet på Ultuna med en annan ledare, har man börjat köra med en är det konstigt att köra samma pass med någon annan. Det kändes i kroppen att jag kört jobbigt dubbelpass i fredags (löpning+danspass) så det sved ordentligt i ben, mage och på flåset. Idag tar jag vila, har ingen lust att ut och gå + att det är kallt, i snitt har jag tränat ca 1 timme varje dag den här veckan så vila blir bra, kanske kör lite yoga hemma för att tänja lite muskler.

Har istället för att ha gått ut och gått tvättat en massa kläder, nästan alla mina träningskläder hamnade i maskinen och när jag nyss stod och vek dem insåg jag hur mycket de har slitits på så kort tid. Köpte 2 nya träningslinnen i höstas som nu början tappa form och blivit blekare i färgen, ändå tvättar jag dem så som man ska tvätta funktionskläder, 30 grader/handtvätt och utan sköljmedel. Det är väl pga av att man måste tvätta dem ca 1 gång i veckan (beroende på hur mycket man tränar) som de slits så fort. I sommar får jag nog uppdatera träningsgarderoben och slänga allt slitet, mer motivation brukar man få på köpet av att man köper nya snygga träningskläder :)


Imorgon får jag förhoppningsvis en ny morot till fortsatt träning då jag ska testa ut nya löparskor :)

Inga kommentarer: