fredag 1 januari 2010

Mål 2010

Genom att lägga upp mål för en period kan det hjälpa till att få resultat. Jag har formulerat mål för hela året 2010 och kommer troligen i framtiden även lägga upp kortare mål perioder i form av månadsmål, dessa har hjälp mig att hålla motivationen. Jag har även registrerat mig på http://funbeat.se där man kan lägga upp och läsa andras träningsprogram, formulera mål och uppdatera händelser för att se om målen uppfylls (träningsdagbok), se andras och lägga upp egna löpar/cykel/gång m.m. rundor samt mycket mer, detta för att få ytterligare mer inspiration och motivation.

Målen för 2010 är:
  • Löpning minst 3 ggr/vecka i genomsnitt under året - distans eller intervall spelar ingen roll
  • Den 30 maj springa 30 minuter utan vila (gång)
  • Minst 2 övriga pass/vecka i genomsnitt under året - Spinning, dans, box m.m.
  • Göra delmål och ge mig själv belöning vid måluppfyllelse - belöning i form av t.ex. nya träningskläder, vanliga kläder, äta ute, egen lyx m.m.
  • Äta godis max 1 dag varannan vecka!
  • Låta målvikten komma av sig själv - med den ökade konditionsträningen lär viktminskningen komma eftersom, vid inget resultat får träningen läggas om.

Inga kommentarer: