söndag 10 januari 2010

Återhämtning

Imorgon blir det tidig morgonträning för mig, istället för att springa utomhus ska jag tidigt innan jag ska möta min grupp på universitetet springa på löparbandet. jag måste därför äta min frukost innan träningen för att inte stupa på löparbandet. I vanliga fall när jag springer här hemma brukar jag äta frukosten efter löparturen då det första jag gör efter jag vaknat är att klä på mig och springa ut. Min återhämtning efter pass brukar dörfär bli mat och jag tror att det även ger den bästa återhämtingen. Imorgon blir det inte direkt att jag äter 2 frukostar men jag vet att jag kommer att vilja och behöva något efteråt eftersom det är ett par timmar kvar till lunch efter. Nu är frågan vad? Banan, går att köpa på gymet, mycket kalorier och fett men otroligt mycket socker och pyttelite protein. Gainomax, måste köpas på ica, mycket med bra protein, "lagom" mycket fett och ungefär lika mycket kolhydrater, ganska balanserad (inte OK varje dag eller träningspass). Proteinpulver, "snos" av Tim, står alltså hemma i skåpet, bra med protein, lite fett och kolhydrater.
Jag tror det lutar mot Gainomax, får vara OK denna gång eftersom jag ändå ska löparträna och behöver återhämtningen.
Det är en riktig djungel om man ska hitta bra "återhämtare" som inte är vanlig hedlig mat. Min uppladdning för passet imorgon ska bli en riktig höjdar söndagsmiddag, Oxfilé :D

Inga kommentarer: