måndag 18 januari 2010

Lång dag

Igår testade jag Core Bosu som är balans och bålstabilitet på en "halv boll". Hade inga förväntningar innan och var inte speciellt exalterad efter. Vissa övningar var mördar jobbiga, speciellt olika sorter av "plankan" men vissa övningar tog inte alls. Hur som haver så kan jag gå på detta pass om jag inte går på Box eller dans på söndagen.


Idag hade jag tänk att springa på morgonen men när jag vaknade, trots allt pigg, kände jag bara "varför?" och sov 45 minuter extra istället. Var inte speciellt inspirerad när jag skulle klä mig för en heldag med föreläsningar och intog mysutstyrsel. Efter en lång seg dag med föreläsningar om spannmål (kostfibrer, fullkorn m.m.) fick jag iaf på mig reflext västen för en joggingtur ute i snön.


Snön låg inte bara på backen utan kom från himlen också. Snö och svett (lite snor under näsan också skulle jag tro) var i hela ansiktet när jag kom hem. Satan vad mycket jobbigare det är att springa utomhus jämfört med inomhus på band, jag har nästan börjat vänja mig vid löparbandet.


Nu ska jag sova och ladda inför en lång heldag imorgon också med inspirerande föreläsningar om fetter och oljor samt kvalitets och miljöledning :)

Inga kommentarer: