söndag 24 januari 2010

Snabb söndag

Denna dag hade jag planerat så mycket, jag visste att jag behövde ligga i för att hinna allt men rent teoretiskt så skulle det gå. Jag skulle plugga, plocka undan och små städa lite och träna. Ville köra kick boxning men passet var fullt och min partner höll sig inte på hemmaplan så istället komponerade jag ihop ett eget pass som skulle ta ordenligt på kroppen, jag ville mist köra lika länge som box passet, 90 minuter. Tim ville gärna ha mig hemma för kvällen så träningen fick jag ta tidigare. klockan 1 kom jag iväg (seg start med två sega pojkar och lite små plock innan) och var hemma från gymet kvart över 5! Jag körde kondition och styrka i intervaller, 10 minuter kondition och sedan en styrke övning. Växlade mellan crosstrainer, cykel och löpning på löparband (alla 10 minuter) alla gicks igenom 3 gånger, hade övningar som benböj, utfall, armhävningar, dips och massa olika magövningar. Passet var beräknat på ca 100 minuter men blev 120, 2 timmar. Låter mer jobbigt än vad det faktiskt var, nästa gång ska jag öka hastigheterna på konditions intervallerna och köra fler reps på styrkeövningarna.

Imorgon ska jag bara diskutera lite övningar i grupp och sedan är jag ledig, har i veckan bara ett seminarium sen, riktigt skönt att vara ledig. Ska tydligen bli kallt i veckan också, får lov att springa löparband i veckan då troligen.

Inga kommentarer: