torsdag 28 januari 2010

Ledig :)

Jag älskar mitt nya schema som ger mig ledigt fram tills måndag :) Jag har inte fått hem min kurslitteratur än och kurserna har precis startat så istället kan jag lägga tid på allt annat som inte berör plugget. igår hade jag tänkt att testspringa utomhus för att se om mina ben blir bättre men pga av lång dag med seminarier och ett jädrans oväder så blev det hel vila igår, superskönt att bara ligga hemma på soffan medans det blåser och snöar utomhus. Istället tog jag chansen idag när jag ändå är ledig. Kanske ett dumt val att springa utomhus och terräng som jag hade bestämt mig för. Det var mjukt underlag i all snö men helt oplogat och kanske 2 personer hade gått där jag skulle springa så jag fick plöja genom snö för att ta mig fram. Benen kändes bra vilket känns otroligt skönt, jag ska test springa lite snabbt igen på löparband och se om jag ska hålla mig till riktigt mjuka underlag ett tag. Trots att det kändes bra hade jag liniment på både före och efter och ska nog ha det ett tag framöver tills det känns riktigt bra igen.
Eftersom jag tog helvila igår tänkte jag idag när jag är ledig bege mig till gymet för att köra lite crosstrainer (så leder och muskler i smalbenen inte blir påfrestade) och lite styrka. Känner jag för det tänker jag nog slänga in en liten promenad idag också bara för att det var så mysigt ute (förutom de oplogade vägarna) när jag sprang imorse.

Och bara för att jag är ledig tänker jag inte anstränga mig att klä på mig något ordentligt, löpartights och en tröja är preci vad jag känner för en ledig dag :)

Inga kommentarer: