lördag 9 januari 2010

Ispinne och lördagsmys


Gud vad kallt det är i detta land! Efter att jag igår sprang inne på löparbandet tänkte jag idag ta en timmes power walk medans Tim var och skrev tenta. Jag klädde mig från top till tå med tjocka strumpor, dubbla byxor, löpartights och mjukisar, min nya löpar tröja och min "tjockis jacka" som är riktigt varm. Överkroppen kunde inte ha det behagligare ute i all snö men mina ben, efter ca 40 minuter gjorde de riktigt ont, det sved för att det var så kallt. Man måste tydligen ha termobyxor för att inte frysa nu, vilket såklart ligger hemma hos mamma och pappa 15 mil bort.

När jag kom hem 55 minuter senare möttas jag av denna syn i hiss spegeln, frost i hår och på jacka samt snor. Mer än denna frost var det till och med då det smälte när jag klev in i värmen.

Nu blir det mys middag bestående av lövbiff, ris, vitlökssmör och sås, mumma. Till efterrätt blir det färsk mango, passionfrukt och kiwi med vaniljkessela :) Måste sedan underhålla mig denna lördag med en del plugg. På måndag måste jag vara på topp igen för att kunna prestera bra på redovisningsseminariet om marknadsföringsplanen och sedan ladda inför tenta på fredagen.

Inga kommentarer: