lördag 23 januari 2010

Lördags vila

Männen i huset (Tim och vännen Jocke) sitter och spelar tv-spel och jag har inget att göra. Bara för att jag bestämt att lördag ska vara pluggfri dag så gör jag inte det av princip sak. Jag känner för att röra på mig och samtidigt inte, motivationen är inte jätte stor. Kroppen behöver dock vila, lite småkänningar har jag idag i lår, rumpa och höftböjare. Övningen med att komma upp i helstående efter en sit-up känns lite idag, men gör då en vanlig sit-up med benen lite brett isär och lite ifrån kroppen för att inkludera höftböjaren, man måste ta fart upp i sit-upen och sen med hjälp av ben och rump musklerna ta sig upp i helstående. Man måste i de flesta fall om man inte är ganska stark ta hjälp av en träningskompis ben, en ribstol, staket eller liknande.

Ikväll får jag sitta med männen och äta gott samt titta på dem när de spelar tv-spel

Inga kommentarer: