torsdag 12 november 2009

PT träning

Idag fick Tim vara min PT, han har jobbat med det i 2 år så nu tänkte jag dra ordentligt med nytta av honom. Vi möttes på gymmet och dagens träning fick bli fokus på ben, biceps och rygg. Jag hade som önskan att köra benböj, jag kunde tänka mig i smith-ställnigen men Tim tyckte det var som att köra i en maskin så det fick bli med en fri vanlig stång. Snabbt upptäckte han dock att jag är bra stark i benen, men att jag är betydligt svagare i mina andra muskler, de som ska stbilisera kroppen under övningen. Bättre att göra andra övningar än fel så det fick bli vanliga benböj utan stång men med en vikt hållandes rakt ut, detta var extremt jobbig statisk träning för armarna (biceps) och skuldrorna. Sen fick det bli hantelrodd och mycket från mitt gamla program, skönt att ha med honom så man vet att man gör rätt, det finns alldeles för många där ute som gör fel i sina övningar, de lyckas inte med tekniken hela vägen.
Nu hoppas jag att min mamma ringer snart, hade tänkt att se lyxfällan och hinna duscha innan.....


Igår innan dansen, jag hade lite disko feeling då det är lite sådant under passet :)
Hela helgen är jag själv hemma, Tim åker hem till föräldrarna i Salem (Stockholm) så imorgon ska jag bunkra upp med Godis och Proviva blåbär framför Idol. På lördag blir det boxning :D

Inga kommentarer: