lördag 14 november 2009

Lonely

Vaknade upp lonely imorse super trött, fattade först inte varför klockan ringde men kom på när jag rörde mina ömma ben att jag hade en boxningspass inplanerat. Men när jag började röra mig insåg jag att boxning inte var något alternativ för dagen, alldeles för mycket smärta i ben och fötter, otroligt seg kände jag mig också. Istället mös jag med katten och bestämde mig för en riktig långpromenad och lite yoga efter det.
Promenaden var riktigt givande då jag tänkte på löpteknik samtidigt som jag gick, provade även att springa en kortare bit men mina ömmande lår lät mig inte springa längre. Jag fokuserade på att få med mig höften i steget, så höftböjarn får jobba och man får mer kraft med sig i varje steg. Jag fokuserade även på att den foten man sätter framför sig ska hamna under kroppen, också för att få med sig all kraft. Speciellt så tänkte jag på detta i nedförs backar då det annars är lätt att man får ett stötigt steg som stannar upp, nu med foten mer satt under kroppen kom all kraft med i steget och det flöt nedför. Det ska faktiskt bli riktigt kul att börja springa lite ute sen när jag har förutsättningarna för det (lite mer kondition från spinn och box samt nya skor). Efter 40 minuter böts dock glädjen av att tekniken funka till att jag fick smärtor i högra foten :( fortsatte dock i 40 minuter till men med lidelse. Hemma lyckades jag hitta en sliten söm i skon som orsakat skav som sen blev smärta vid tårna, jag ska prova tejpa skon (eller foten) så jag kan fortsätta använda skorna, har inte råd med 2 par nya just nu.

Mycke mycke text blev det, men så är det när man är ensam hemma.

Inga kommentarer: