lördag 12 februari 2011

Tränar jag jämt?

Tränar jag jämt? Ja, kanske gör jag det, i vissa ögon.

I vissa ögon bär jag alltid på min träningsväska, i vissa ögon pinar jag alltid iväg till gymmet eller tar mig en promenad när jag får den tiden över, i vissa ögon tränar jag alldeles för mycket, i vissa ögon är jag besatt, i vissa ögon är jag osund.

I andra ögon tränar jag inte alls så mycket, i andra ögon finns det plats för mycket mer, i andra ögon kämpar jag inte tillräckligt, i andra ögon gör jag inte allt för att nå resultat, i andra ögon finns det de som gör så mycket mer.

I några andras ögon är det alldeles lagom, i några andras ögon är det en fin balans, i några andras ögon är det synen av en sund kropp och en sund inställning, i några andras ögon behövs det inte mer, i några andras ögon är det ett imponerande sätt att fördriva och lägga sin tid på.

I mina ögon är det mitt sätt att leva, i mina ögon är det en strävan efter balans i kropp och själ, i mina ögon är det en slags meditation, i mina ögon är det mitt sätt att ge kropp och knopp energi, i mina ögon är det mitt sätt att vara jag.

2 kommentarer:

Reneé sa...

I mina ögon är du en förebild! :)Många kramar från your old roomie

Tobias Pottifarr Wikström sa...

Det är väl dumt att folk ser dig som att du överdriver eller att du tränar "för mycket". Jag avundas av din motivation trotts att jag själv är väldigt seriös med mig träning. Är du en person som kanske inte går in i väggen så kör som du gör, men vila har aldrig skadat. Men är det någon som klagar på dig pga din motivation så kan de inte titta på sig själva, och se deras problem :)