torsdag 24 februari 2011

Snälla ni

När ska min kära kropp och knopp börja arbeta i harmoni? När kan jag unna mig själv att må bra jämt och tycka lika bra om mig själv hela tiden? Mitt självförtroende behöver stärkas i min vardag, inte bara på gymmet. På gymmet känner jag mig stolt över min kropp, jag tycker att jag är snygg, snärt och sexig, jag ser på mig själv och beundrar min kropp. På gymmet ser jag en ganska smal kropp med snygga fylliga axlar och rygg, det är där jag har min bredd och min fyllighet, sen är midjan och magen den smala delen, jag ser någonting jag är nöjd över.

Men så fort jag går ut ur omklädningsrummet och går i mina vardagskläder är det inte alls samma saker jag ser. Magen känns mjuk och mullig, armarna fläskiga och kläderna jag har på mig får jag för mig är felmärkta och inte alls den storleken som står, jag är egentligen mycket större, jag är tjock och behöver gå ner i vikt.

Jag vill ha balans, självklart kan man ha dåliga dagar när man känner sig nere, men jag vill kunna vara stolt över min kropp även när jag går ut från gymmet. Jag vill inte tvivla på mig själv och det jag uppnått, jag vill kunna vara stolt, jag vill vara stolt inte höra av andra att jag ska vara stolt för det är ingenting jag känner, men jag vill känna det.

Inga kommentarer: