lördag 19 februari 2011

Revidering


För att sluta stressa min kropp och min själ så som det blivit den sista tiden med ett stort mål i att minska i vikt har jag ändrat lite på mina mål. Istället för att ha som mål att minska 8-10 kg (varav jag tappat nästan 4) har jag ett nytt mål på 5 kg där jag redan tappat 1,8. Jag vill ha ett lägre mål för att sluta stressa min kropp och istället hamna i balans med den samt dela upp målen i mindre bitar att klara av var för sig. Jag är enligt alla mått normalviktig, normalt BMI, normalt midjemått osv., vilket gör det svårare för mig att minska jätte mycket i vikt. Till råga på det så har jag även lagt på mig en del muskelmassa vilket gör att jag inte väger super lite heller.

Förutom att förlora 5 kg så är det största målet att minska på måttet runt magen, för mig är det måttet runt min mage mätt ca 2 cm under naveln där jag är som tjockast och har dallerigt fett kvar att kapa bort. Målet är att först och främst minska 3 cm och sedan få jag se hur formen ser ut då. Om jag inte gått ner 5 kg när jag nått målet om 3 cm kommer vikten inte att spela någon roll, måttet är viktigast.

Jag har även plockat bort målet att klara 200 kg i benpress och 80 kg i marklyft pga av knäna. Jag vill ta det lugnt med allt som påfrestar mina knän och därför också plocka bort målet. Blir jag bättre i knäna och klarar de målen ändå är det bara en bonus =)

Inga kommentarer: