lördag 12 februari 2011

Inte så farligt iaf


Jag kände det i hela kroppen när jag ställde mig på vågen att det skulle bli ett plus, tack och lov så är det ett väldigt litet plus som inte är svårt alls att bli av med. Jag hade faktiskt inte blivit så speciellt förvånad om det hade vart ett större plus heller, ny diet med mer än dubbelt så mycket kolhydrater än innan, stress, oregelbundna mattider, bjuden på mat och annan mat som inte alls hör till min vanliga kost kunde ha bidragit till ett mycket större plus.

Jag har de senaste dagarna också funderat på om det är en stenhård diet jag vill gå på för att nå till en viss punkt eller om det bara är balans jag egentligen vill finna och gå ner i vikt utav den?Det var inte svårt att känna vad det är jag egentligen vill, jag vill ha balans. Det ska gå att leva sunt och träna i veckorna och att till helgen kunna unna sig det man tycker är gott, leva sunt med bra kost och träning 5 dagar i veckan och kanske äta något gott 1 eller 2 dagar om jag känner för det, inte spika in sig på just en specifik dag då jag får. Jag vill ha balansen att kunna unna mig god ost eller en chokladbit på fredagen utan att behöva "offra" lördagens intag, jag vill sedan på lördagen kunna äta min frukost ute på ett mysigt café eller unna mig en god middag och en bit efterrätt efter det. Jag hoppas jag har en god balans idag, min kost är fortfarande reglerad och en "diet" 5 dagar i veckan men om jag sedan vill så kan jag unna mig det jag vill under helgen, 1 eller 2 dagar ska inte spela någon roll för det är ändå på en lagom nivå (inget överätande dvs).

Jag slår ett slag för balans, den tycker jag att alla är värda att finna utan krav, förbud och måsten.

Inga kommentarer: