onsdag 9 februari 2011

På't igen

Upp med tuppen idag igen, bara 2 dagar kvar nu, sovmorgonen på lördag känns väldigt lockande just nu. Jag velade om jag skulle ta sovmorgon eller inte när klockan ringde men av ren rutin så gick jag upp iaf och efter man tagit sig ur sängen så känns det inte lika jobbigt längre. Idag blev det jogging igen och ett riktigt skönt pass blev det. Nu har jag hamnat i ett skönt flow när kroppen kan springa en vända till när man sprungit klart, är inte helt utpumpad av trötthet utan stannar för att rundan tagit slut och att jag har en tid att passa, kroppen är nöjd och endorfinerna finns där endå efter den sista spurten in i "mål". När underlaget blir bättre ska jag börja springa mer på tid och pressa mig snabbare runt mina rundor och hinna längre på samma tid.

Nu ska däremot kaffen sväljas och benen ska springa mig till bussen!

Inga kommentarer: