torsdag 20 maj 2010

Mot nya höjder

Gårdagens styrkepass gick bra, rygg och biceps fick bli lite misshandlade. Det hade kunnat gå mycket bättre på de riktigt tunga vikterna om jag kunde få lite passningshjälp, de sista 2 cm behöver lite lite hjälp för att jag inte ska tappa. Passning får jag till sommaren då jag ska träna med syster min. Mina biceps känns bara större och större och ryggen känns riktigt stark :) Hemma sen testade jag armhävningar och slig pers igen! 25 tunga stycken på tå blev det och snart (innan 1 juli hoppas jag) ska jag klara 30.

Nu på morgonen fick det bli lite intervallträning. Bra upp och nedvarvningsjogg blev det mellan 10 riktigt tunga intervaller där jag försökte pressa mig snabbare och snabbare fram längst den smått lutande stigen med små brantare intevaller. Nu ska benen och då främst vänster vad få vila tills på måndag och kureras med starka voltarén tabletter och voltarén gel. Är det inte bättre tills på måndag får det bli cykelintervaller ett tag. Men det hoppas jag inte på för nu är jag i en period när löpning är så himla kul :)

Idag blir det lunchträning igen men inne i det varma gymet och alla härliga vikter. Bröst och axlar ska pumpas och tas mot nya höjder

Inga kommentarer: