söndag 2 maj 2010

Efter regn kommer solsken

Efter att vara sur och butter över den situation jag lever i blev jag på otroligt bättre humör efter att jag tränat rygg och biceps på gymet och sedan aerobic passet from hell (var otroligt jobbigt). Jag lyckades i gymet med rekord på latsdrag, en 6a på 45kg drog jag till med och har passerat mitt personliga mål för den här terminen :) Sedan inne på aerobicsen gjorde jag 17 armhävningar på tå vilket även det är nytt rekord :) Med den glädjen i mig har jag funderat ut träningsupplägget för Maj månad. Ett schema som (förhoppningsvis) ska utveckla min fysik men som också ska hjälpa mig bli av med mina skador, då främst den stukade foten som inte visat på någon förbättring.

Träningsschema Maj.
  • Måndag: Högintensitets intervallträning (HIIT), morgon. PW/Aerobics kväll
  • Tisdag: PW, morgon. Aerobics, em
  • Onsdag: HIIT/Löpning, morgon. Styrka, em
  • Torsdag: PW, morgon. Aerobics, kväll
  • Fredag: HIIT, morgon. Styrka, em. Dans, kväll
  • Lördag: VILA!
  • Söndag: PW/Vila, morgon. Styrka, em. Aerobics em

Som det ser ut nu i schemat finns det ingen Box med. Pga att "skadan" i foten jag stukade inte blir bättre och att foten gör ont under de passen så har jag beslutat att vila från Boxen tills foten känns bra. Riktigt trist men istället håller jag på med sådan träning som inte gör ont (vilket träning aldrig ska göra). HIIT träning går ut på ca 5 min uppvärmningsjogg sedan 20-30 spurt (spring i full fart) upp för en backe och sedan gå/små jogga nedför ca 1 minut och sedan upprepa 10 ggr. HIIT passen tar allt som allt ca 20-30 minuter och är riktigt jobbigt om man tar i allt vad man har.

Inga kommentarer: