måndag 3 maj 2010

5 av 5


HIIT träning får 5 av 5 i betyg av mig. Innan passet tänkte jag "bara jag klarar 5 spurter iaf, helst 8 då är jag nöjd" men när jag väl sprang då tände jag till och pressade mig själv till att göra alla 10 spurter. Riktigt bra träning är det för det blir inte så allsidigt för kroppen. Eftersom fötterna inte är i marken speciellt länge tycker jag att det tär mindre på lederna och passet känns kortare än vad det är när man springer i intervaller och hela tiden fokuserar på intervallen som kommer. Ett måste är dock en ganska bra väg eller bredstig så man slipper risk att stuka fötter eller ramla samt ett par bra (utprovade på typ löplabbet, löpkliniken m.f) skor för att slippa skador.

Idag körde jag även årets första utomhus träning i bara tröja :) värmde upp (gång och jogg) och körde 1a intervallen med jacka men plaserade den sedan på sidan av stigen. Efter intervallerna på nedvarvningen och joggen hem fick jackan åka på, fast då var jag i solen (körde intervallerna i skuggan av skogen) så riktigt varmt blev det :)

Inga kommentarer: