fredag 28 maj 2010

Jag är så jävla bra!

I vintras sprang jag 2 minuter vila 2 minuter och höll på så ett litet tag, det var sjukt jobbigt! Jag kunde typ maxa 5 minuters löpning sen behövde jag vila. Idag tog jag och Louise (som är här på träningsvisit) och körde lite morgonlöpning. Vi hade kommit fram till att jag måste prssa mig fler kilometrar per träningspass, även om jag måste vila lite imellan (typ springa 7-10 min sen vila 2 min och springa igen). Jag tänkte då att vi skulle koppla ihop min korta och min långa runda och springa så gott det gick. Träningsvärk i ben och bröst hade vi båda två men började springa skogspartiet för att vara snälla mot de stela benen. Vi sprang och vi sprang och vi sprang tills jag kollade på klockan och fick en chock, 30 minuter hade vi sprungit konstant! Det har jag aldrig någonsin kunnat gjort. Vi sprang hela vägen hem och slutade på med en totalrunda på 6,5 km och en tid på 43 minuter. Ren löpning var det 6 km och 35 minuter, vi värmde upp med gång 0,5 km (8 minuter) innan vi började springa :)

Nu ska vi anmäla oss till midnattsloppet, jag är så jäkla taggad!

1 kommentar:

Zsuzsi sa...

Grattis, det var duktigt och säkert väldigt motiverande :)