fredag 7 maj 2010

Helt riktigt

Jag läste ett riktigt bra inlägg på en tjejs blogg (http://emliscious.blogspot.com/2010/05/ingen-fods-val-pa-mallinjen.html) om att ingen föds på mållinjen, alla måste kämpa för att nå dit. Det lyckades få mig att vakna upp ur min dvala och inse att jag inte är ensam om att kämpa och tycka att det går trögt ibland. Alla har kämpat för att nå sina mål, behålla sina mål eller mot sina nya mål. Jag ska försöka arbeta hårt med acceptansen av mig själv och försöka se saker och ting realistisk. Jag ska försöka följa mina egna ord, det är lätt att hjälpa andra och säga "rätt saker" men det är inte lika lätt att göra det själv. Jag lär ut om tålamod, att var sak tar sin tid och att alla är vi unika, men jag är dålig på att själv leva efter den filosofin.

Jag har fått lära mig att alla är vi våra egna experter, det finns ca 9 miljoner experter i Sverige på allt, alltid har alla någon åsikt och oftast anser de också att deras är rätt. Alla har (oftast) rätt med sig själva som objekt, alla är vi våra egna experter. Dieter, träning, inlärningssätt, alla har vi olika sätt att lyckas med det.

Jag ska kämpa för att nå mina mål, för jag kan nå dem. Jag tror på mig själv! Jag ska försöka skaka av mig allt negativt som kommer från människor som kritiserar mitt mål, från de som anser sig vara expert, min expert. Jag ska söka inspiration hos de som puschar mig och sig själva mot sina mål. Jag ska finna hjälp, inspiration och glädje hos de som vill mig väl. För det är jag förtjänt.

Man ska inte styras av vad någon annan tycker, dina mål är dina mål. Man ska bli accepterad för den man är och inte styras mot någon slags acceptans hos den personen .För man ska inte heller försöka stoppa eller styra den i kampen mot dennes mål.

2 kommentarer:

Em Löfgren sa...

men åh!! hihi kul att du gillade de du läste och länkade!! hihi! blev superglad!!

angående kvarg!
ta dig till lidl!
12 spänn typ för en 500 gram burk!
sjukt billigt =)

KATE- Mot beach 2010! sa...

Kul med ditt mål om armhävningar! Har jag inte ens tänkt på.. Det ska jag oxå köra :)

Och jag håller med, inlägget var grymt skrivet.. Så himla rätt!