måndag 24 maj 2010

Konsten att ta kloka beslut

Något jag fått erfara nu efter nästan ett halvår med mycket träning och en hel del vikt stress är att kroppen inte är en maskin. Genom att se tillbaka och analysera det jag gjort och sett vart det lett till har jag kunnat fatta kloka beslut. Konsten att fatta kloka beslut hör nog ihop med konsten att kunna vara ärlig mot sig själv. Pga all stress jag utsätter min kropp för, skola, viljan att ha ett jobb, träning och mat/vikt har jag insett att jag måste ge den tid och kärlek, Jag kan inte förändras över en natt.

Jag har valt att lägga vågen på hyllan, det var ett tydligt mål på vågen jag ville nå, men fysiskt och psykiskt orkade inte kroppen med. Jag har nu rannsakat med mig själv och bestämt att jag istället vill nå ett visst midje- och "mag"mått och vikten vid detta mått spelar ingen roll. Att mäta mig vill jag helst också bara göra varannan vecka eller en gång i månaden, känslan på kroppen och hur kläderna sitter får bestämma när. Målet är att minska 5 cm både på midjan och på "magen" (där jag anser mig som "tjockast"). Det ska även få gå i sin takt. Sålänge jag vet att kosten hålls bra och nyttig och att jag tränar på ett sätt som är roligt och hållbart så kommer centimetrarna att försvinna allt eftersom, man förändras inte på en dag.

Inga kommentarer: