lördag 8 maj 2010

Andra andningen

Hela dagen har jag kännt för att dra ut och springa en liten vända i skogen på en mjuk bred stig som jag inte riktigt vet vart den leder. I min fantasi (dröm bild) springer jag med lätta ben och andningenär lugn och harmonisk. Efter många om och men tog jag mig ut. Det duggade när jag värmde upp med rask gång i ca 5 minuter och det övergick till ett lättare regn när jag började jogga på asfalten bort mot skogsstigen. Benen var lite trötta, speciellt baksida lår på höger och fotleden i vänster efter att jag vrickade den igår men huvudet var piggt och klart. Jag sprang på en helt ny stig som gick från bred till lite smalare med rötter jag fick akta mig för och efter ett tag kom jag in på en bredare stig igen som tillslut anslöt till den jag hade börjat på. Jag fortsatte en bit till och valde att springa en lite annan väg hem än den jag kom på. När jag kom tillbaka på asfalt och kollade på klockan fick jag en chock, ca 20 minuter hade det gått och känslan jag hade haft under turen var att benen bara gick av sig självt, något löpare brukar kalla att vara i den andra andningen, man springer och bara tänker på allt annat än löpningen. Jag gick i max 3 minuter efter att jag kollade på klockan och sprang sedan hela vägen hem till porten. 30 minuter hade jag vart ute och var dyngsur. En snabbdusch, stretch och eftertränings mat blev belöningen av min prestation.
Nu kommer 2a belöningen, kesella med fun light och ett glas cola light :)

Inga kommentarer: