tisdag 18 maj 2010

Jag är på G

Nu jäklar känner jag mig på gång. Träningen går bara bättre och bättre :) Jag har minskat på kvantiteten träning och fokuserar nu mer på kvaliteten. 300 min powerwalk är inte lika effektivt som 300 min löpning. Härligt var det idag att kunna springa i bara korta tights och linne, för bara en vecka sen invigde jag säsongen i korta tights och långärmad, värmen är välkomnad.

Planen var att träna rygg och baksida axlar idag men jag var seg och tankarna var inte riktigt där de skulle. Jag sköt upp det passet tills imorgon (ingen skada skedd) och tog istället en härlig löpartur istället. Suget på att springa en längre runda än den jag sprungit på senaste lockade. Seg i benen var jag och de kändes stumma när jag väl började springa och värmen gjorde att jag var trött efter 2 minuter. Skam den som ger sig och att gå eller strunta i det är bara för förlorare tänkte jag och fortsatte springa. Rundan var tung men jag tycker ändå att det gav sig efter ett tag. Ökade rundan med lite över 1 kilometer och slog pers med 8 minuter på den sträckan. I fortsättningen ska jag växla mellan den och den kortare beroende på dagsform.


Nike och Craft kombon visade sig vara en oslagbar kombination. Byxorna satt där de skulle (åkte inte ner stup i kvarten) och linnet åkte inte upp. Kunde helt fokusera på löpningen istället för hur kläderna sitter.

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

bra tänkt =) när man kommiten bit i träningen gäller det att öka intensitet om man ska utvecklas vidare =) behöver inte kosta mer tid, man kan till och med vara med tidseffektiv, gör mer saker på samma tid, eller bättre saker! att köra mer löpning är kanon!! GO GO GO!!