tisdag 4 maj 2010

Dag 2

Inget rekord slogs i armhävningar på aerobicsen, började med smala armhävningar (tar mer på triceps) vilket jag inte trivdes med, hade hellre börjat med breda sen gjort smala. Gjorde iaf 7+10 så det blev 17 iaf, hade kanske kunnat pressa mig om jag velat för jag gjorde sedan riktigt bra på knä. Jag ska testa om ett litet tag här hemma och se om det finns några rekord i kroppen.

Idag är det 2a dagen på nya dieten, har inte gått över 100 för jag hade yoghurt kvar att äta till frukost men imorgon är det 100% "Ny" diet (är ju då inne på 3e dagen). Igår kändes det lite små motigt att äta, sparrisen jag åt till middag (tillsammans med tonfisk) kändes som en väldigt underlig gröda och att äta kvällsmål är jag inte riktigt van vid. Idag har det gått lätt som en plätt. Jag hade läst på lite om sparris så jag stekte den väldigt snabbt (den var djupfryst) i lite olivolja med en liten pressad vitlök och hade sedan på salt, mycket godare än bara stekt (och dessutom för länge). Nyss tröck jag i mig keso med hallon och även det gick lättare idag, igår fick jag tvinga i mig och idag försvann det bara. När jag låg i soffan för att vila mig lite efter aerobicsen drack jag fun light och det är något jag absolut inte har problem med i att få i mig ;) har därför även begränsat det för mig så jag bara får dricka 1 "glas" (shake) om dagen :)

Inga kommentarer: