torsdag 29 oktober 2009

Sånt som måste ur

Idag har jag haft riktiga up's and down's. Har mått bra och pluggat på men snabbt så kunde det vända och jag kände mig helt värdelös. Pluffsig och som all den ansträngning jag lägger ner för att må bra inte är till någon nytta. Men trots detta har jag fått lov att tänka tillbaka till de lovord jag fått och insett att jag är bättre än den människa som mitt otroligt självkritiska jag målar upp. Jag är en stark människa, jag har lyckats komma in på universitetet, jag presterar bra i mina studier och är bra på det jag gör. Jag tar hand om min hälsa mer än vad folk kanske förstår, Tims mamma sa en helg när jag var självkritisk som vanligt att en föreläsare tog upp att "det finns tjocka som smala pomfrits". Jag är inte "en stor människa" men inte heller liten, många skulle säga lagom men jag själv ser att allt går att förbättra. MEN jag är nog lite av en tjock pomfrit, jag är i bättre fysisk form än många andra, jag har bättre grundkondition än många andra i min ålder. Jag tränar minst 3-5 gånger i veckan på gymmet, deras pass, jag tränar allsidigt och inte för mycket för att ta hand om min egna hälsa, jag tar riktiga power walks för att det är bra för kroppen, frisk luft och en massa enegi får man. Jag behöver inte tävla mot andra för jag är redan en vinnare

Inga kommentarer: