måndag 19 oktober 2009

Jobbig måndag

Måndagar är inte riktigt min dag. Igår var jag så laddad och peppad för att köra ett dubbel pass idag, egen kondition på gymet och sen direkt spinning. Men efter att suttit på universitetet och pluggat från klockan 09.00 så var jag så slut i huvudet att den sista timman innan passet gick i slow motion. Idag fick jag helt enkelt nöja mig med ett enkelpass spinning, inte illa pinkat egentligen fick jag intala mig. Nu känns huvudet extremt tungt, kroppen återhämtar jag väldigt snabbt men huvudet tar desto längre tid. Direkt efter passet snabbade jag mig till stadium för mina styrketränings byxor har gett upp så ett par nya tills imorgon behövdes. Fick bli ett par mjuka och sköna från SOC, bara 199:- så det blev en bra affär. Såg även en väska från Champion som samarbetar med rosa bandet, jag kände hur det kliade i fingrarna och jag ville verkligen ha den. Jag tror inte att det ska bli någon då jag har en helt fungerande just nu.


Denna vecka har jag följt ett råd som Tim´s mamma gav mig att jag måste förändra min träning ibland så jag inte kör på i samma spår hela tiden. Denna vecka blir det därför träning Måndag (spinning) Tisdag (styrka kondition) Onsdag (spinning) och Fredag (skivstång+Spinning). Mycket av samma men en liten förändring är det iaf, ska kanske försöka att ändra intensiteterna på mina pass men det är svårt då tiderna för de passen jag kör är de som passar mig bäst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hörru du, för att kroppen ska må som bäst ska man egentligen ha 48 h vila när man har utsatt musklerna för tuff ansträngning. Annars kan de sluta med stressfraktur eller att musklerna ger upp.