måndag 5 oktober 2009

Tävlingsinriktad

Gud ibland blir jag så trött på mig själv, jag kan bli så otroligt tävlingsinriktad, jag vill bara vara "bäst", eller iaf känna mig "bäst". Jag kan få så otroligt dålig självkänsla när jag blir sjuk eller förkyld, helt enkelt när jag inte kan träna ordentligt. Jag känner mig så dålig och misslyckad att jag bara vill träna mer och mer utan vila men måste snart hejda mig. Med den inställningen hamnar man snabbt i ett dåligt mönster och ger lätt upp. Istället försöker jag bara hålla upp det jag håller på med och inte ta en vilodag pga att man känner sig sjuk som ett misslyckande utan som en möjlighet att göra något annat. Idag gick jag ut på promenader 2 ggr istället för spinning och jag ska inte känna mig sämre för det.

Filmen inglourious basterds var bra och när jag kom hem tog jag av mig min superfina "tunika" med spets jag köpte på Lindex för att istället ta på mig min SLU tröja, unik för mitt inskrivningsår och mina uggsinspirerade tofflor jag fick av Tim förra Julen.

Inga kommentarer: