tisdag 20 oktober 2009

Typiskt mig

Precis nyss när jag skulle hyvla ost till mitt mandelbröd jag rörde ihop till fruskost (recept längre ner) så lyckades jag såklart att hyvla mig i tummen! Nu ska jag faktiskt skylla lite på min lilla Tim som hade gjort en skidbacke av osten, vilket jag inte tycker om....
Annars har denna morgon bestått av en kall promenad sen nu ska jag till universitetet för grupparbete och sen träning. Vaknade med stelhet i knävecken, funderade först på vad det kunde vara men kom snabbt på att jag får skylla mig själv då jag hoppade över stretchen (stavning?) igår.

Mandel "bröd" (väldigt lite kolhydrater)
  • ca 40-50 gr mandlar, kör i mixern till "mjöl"
  • ca 2-3 msk smält smör, iaf så mkt att det räcker till att "blöta" mandelmjölet
  • 1 ägg

Blanda ihop allt till en smet i en mindre matlåda (Inte för stor!!!) och kör sedan i mikron i 2 min på full effekt :)

1 kommentar:

Elin sa...

Vi ska köpa, letar i stan, igår tittade vi på en på torkelsgatan & en i luthagen. Så det blir förmodligen ganska centralt :)

(va duktig du är med träningen, själv är jag fortfarande lite sjuk men saknar träningen!!!)