torsdag 1 oktober 2009

Lyssna på kroppen

Igår och idag skrek min kropp att det var dags att lyssna på den på riktigt. Igår morse började det med att jag kände att det gjorde ont i höften och det ilade till rumpan när jag cyklade. Gick hela dagen och eftersom kände jag hur det mer och mer började smärta. Jag lyssnade då på kroppen och istället för att jogga tog jag en längre promenad för att mjuka upp kroppen lite. Annars än det var det faktiskt vila igår :)

Idag kände jag mig riktigt seg när jag vaknade, smärtan i höften var fortfarande kvar så idag fick det bli bussen till träningen/universitetet. Skivstångspass väntade och det gick otroligt bra :) många var där oxå så det var roligt. Pluggade sen med Marielle och begav mig senare hemmåt. Det kändes lite konstigt att inte gå till cykelstället för att leta upp min cykel. Ganske lycklig var jag dock att jag tog bussen för riktigt kallt var det idag. Stickad cardigan, stövlar, stor halsdauk och vantar fick det bli trots att jag åkte buss och frös ändå.

Imorgon blir det hem till mammsen och Pappsen, på lördag ska Måns döpas. Det ska bli skönt att få komma iväg lite, även om det bara är en natt.

Inga kommentarer: