söndag 25 oktober 2009

Bra vecka

En bra vecka har gått och jag ser lite granna fram emot veckan som kommer. Träning har verkligen blivit en rolig del i mitt liv som jag ser fram emot nästan varje dag. Träning ska vara roligt annars kan man strukta i det, man ska bara göra det man tycker är kul. Tyvär för min del dock har det kommit en hel del pass som jag tycker är otroligt roliga men för kroppens skull kanske jag inte bör gå på alla pass varje vecka. Jag har försökt att prata med Tim om hur jag ska göra men någon direkt lösning har vi inte kommit fram till. 5 dagars allsidig träning på en 7 dagars vecka är inte för mycket, speciellt inte när det är 5 stycken helt olika pass och med olika intensiteter.
Jag har bestämt mig för att utmana mig själv och gå på sånt som jag i vanliga fall absolut inte skulle gå på. Detta gör jag bara för att känna att jag verkligen kan och vågar samt för att öka min egna självkänsla. I lördags gick jag tillsammans med Marielle på KiBox90 ett 90 minuters kick Boxningspass, mycket roligt och otroligt jobbigt imellanåt :) Passet resulterade i mindre träningsvärk i övredelen av ryggen samt men itagande träningsvärk i magen. Marielle meddelade mig att hon hade känningar i hela kroppen, detta är ett pass vi ska fortsätta med.
Denna veckas utmaning blir ett Danspass på Onsdag kväll också det tillsammans med Marielle, detta är ett pass jag fasar för då jag har noll i kordinationsförmåga. Imorgon är det hon som får en utmaning då hon ska gå med mig på spinning :)

En sån här snygg kombination har jag de dagar jag går på spinning, världens bästa löpartights från Craft och mina stövlar från Scorett. Lite fundersamma kan jag tänka att folk blir när de ser mig på stan

Träningskläder ska vara sköna men man ska även känna sig "snygg" i dem, det gör hela träningen roligare och med nya snygga träningskläder så känner man sig mer sugen att åka till Gymet för att "visa upp sig". På kick Boxningen körde jag i mina lösa träningsbyxor från SOC och ett funktionsträningslinne från Nike. Dessa var ganska rejält nedsvettade efter passet.

1 kommentar:

Elin sa...

Bra jobbat! Jag har fortfarande rethosta som gör mig galen, har nog inte tränat på tre veckor vilket ju gör mig galen!!!! haha.
tack! Vi flyttar till en 2a i Gränby, vart är det du bor nu igen?? =)