torsdag 22 april 2010

Kul Kul


Idag var det dags att gå utanför "comfort zone" och testa nytt träningspass. Jag är en riktig vane människa och gillar inte att testa på nya saker, många skulle kalla mig feg. Senaste året har jag dock försökt att förändra mig, för att ta sig framåt måste man även våga ta de stegen.


Aerobics som jag gick på idag var nog det svåraste men roligaste jag testat på. Jag hängde med så gott jag kunde under passet och fokuserade på att bara hänga med me benen, armarna kommer eftersom. Detta pass passade mig som handen i handsken då jag verkligen uppskattar "dans" som träningsform, för jag skulle faktiskt kalla aerobics som dans.


Nu hoppas jag att friskis och svettis och även ledarna googlar sig själva för Agnes som ledde passet är den absolut bästa ledaren jag gått för och det har faktiskt blivit en del ledare över åren. Andra ledare är också bra men Agnes attityd under passet, hennes förmåga att sprida glädje. Det jag blev extra glad över att när jag kom fram till henne var det hon som först tog kontakt och frågade hur det gått eftersom jag var ny på passet. Hon sa att hon tyckte det såg bra ut för mig under passet och att jag kommer "sätta" det mycket mer nästa vecka. Att hon var observant under passet och såg hur det gick för mig tycker jag är en enorm styrka hos henne som ledare.


Detta pass ska jag bli stammis på :)

Inga kommentarer: