lördag 24 april 2010

Bänk och löpning

Igår hade jag nog en av mina segaste dagar någonsin massa planer men otroligt lite blev av. Jag fladdrade mest fram och tillbaka till stan utan att köpa något, velar mest bra om jag ska ha något. Det enda planerade som blev av igår var träningspasset innehållande Bröst och axlar. Fick hjälp av 2 Marokanska killar att passa mig i bänkpressen (hjälpa mig när det blev för tungt) när vi körde varannan gång. Jag hade en känsla på passet att det inte kändes bra när jag körde bänk, att jag var väldigt svag. Men när jag senare satt på bussen insåg jag att jag räknat fel på vikterna och tog 10 kg mer än vad jag brukar, inte konstigt att det var tungt. Alla andra övningar på passet gick toppen och jag blir starkare och starkare i en rasande fart. Det planreade danspasset blev inte av :( bussen körde förbi min hållplats för det var så mycket trafik och jag hann inte ikapp.

Idag var jag seg när jag vaknade vid klockan 8, Tim for iväg för att göra tenta och jag kände att det var dumt att ligga kvar i sängen. Drog ut på min premier löprunda på bara ca 3-3,5 km för att se hur benen reagerar på ett riktigt pass. Formen var över förväntan och jag sprang hela rundan utan vila! (brukade alltid köra intervaller för jag inte orkarde) bortsätt från uppvärmning och de sista minutrarna med nedvarvning :) Benen känns bra men för säkerhetsskull har jag linimentat. Nu ska jag fortsätta med den rundan tills benen känns helt okej och jag vågar lägga på ett par kilometrar :)

Inga kommentarer: