tisdag 27 april 2010

Ännu en dag närmare sommaren

Nu är jag trött på mitt fotskrälle som jag stukade nångång i början/mitten av mars. Den gör fortfarande ont, något jag i och för sig får räkna med då stukningar tar lång tid på sig att läka. Men ska den verkligen smärta så mycket? Jag är sjukt stel och får ont i lederna (framför allt när man böjer uppåt) i foten, ska det verkligen behöva vara så? Syster min (Louise) tipsa om sjukgymnast för att se om det inte är så att något "hoppat snett" i foten och att den kanske skulle behöva justeras. Det låter som en bra idé men jag vill bara inte råka ut för någon som knappt lyssnar eller känner utan bara säger att stukningar tar lång tid på sig at läka......
Kämpade trots den irriterade (smärtande!) foten genom ett bra boxpass som gick betydligt bättre med en "vilo" dag i bagaget, nu var jag inte lika slut i musklerna eftersom jag bara tränat löpning dagen innan. Imorgon ska jag ut i löparspåret igen om inte benen protesterar, då får det bli powerwalk :)

Inga kommentarer: