måndag 16 mars 2009

Ny vecka Ny start

Första nya kursen började idag klockan 13. Skönt med sovmorgon tänkte jag men när jag vaknade imorse så mådde jag så otroligt illa och hade ont i magen och den kändes uppsvälld :( Detta gick över efter en lugnfrukost framför TVn. Jag drog sen till gymmet innan föreläsningen började och åt lunch med Therese :) Ingen direkt mjukstart blev det sen på nya kursen även fast han tog det lugnt, vi analyserade varför det blir inflation, lågkonjuktur, arbetslöshet och sen tillväxt. Föreläsaren verklar vara mycket bra men han poängterade att han vill få oss att börja läsa i ett tidigt stadie så vi fick en hemtenta som tar med allt inom kursen och som ska lämnas in direkt efter påsk. På hemtentan måste man sen få minst 34 av 35 poäng, mycket svårt då frågorna inte är de lättaste även fast man har boken.

Nu ska jag ta och läsa lite så det inte blir stressläs och stressplugg sen innan tentan utan att jag är ute i godtid :) Bra att läsa lite ekonomi nu då jag kollat över min egna och den ser strålande ljus ut nu framöver :D


Inga kommentarer: