måndag 9 mars 2009

Knappt en vecka

För nästan en vecka sen skrev jag att jag skulle prova en diet, det är en diet jag inte är så speciellt stolt över och som jag inte skulle ta och rekomendera i första hand. Dieten jag provade på var en form av Cambridgekuren, man äter framförallt flytande föda med otroligt lite kalorier. Nu efter 6 dagar så pallar jag inte mer, jag har mått så illa de senaste dagarna och min inställning till mat har försämrats så fort under dessa 6 dagar. Jag kommer fortfarande att äta efter denna diet delvis ett tag nu för att ställa om kroppen i sakta mak. Till lunch imorogn gjorde jag i ordning idag lite kassler som jag skärde i bitar, stekte hackad vitkål och morötter, stekte de i olja och hade sedan i flera klyftor vitlök (för jag tycker om det). Hade sedan i kasslern på slutet och kryddade med ytterligare lite vitlökspulver, salt och peppar, cayennepeppar och chilipulver. Till detta gjorde jag ris för en portion. Jag delade sedan upp maten och riset på 3 matlådor (väldigt lite i varje jag vet). Börjar att äta ganska lite nu då min lunch tidigare bara bestod av 150 kalorier. Fast till den här matlådan har jag en morot och en liten bit gurka.
Så var det med det, jag skulle nog inte rekomendera denna diet, men den kan kännas som en fräsch start då man går ner snabbt (man ska max äta efter denna diet i ca 14 dagar). Att äta alla mål om dagen med en varierad kost och i lagom portioner är alltid bäst i kombination med träning.

Blev värsta novellen :P borde sova nu, om 2 dagar är det tenta :S

Inga kommentarer: