fredag 9 mars 2012

Test

 Igår var det dags för en testrunda i de nya skorna. Konditionen kändes riktigt bra men utöver det var det en riktigt jobbig runda.
Jag har åkt på benhinneinflammation i vänster ben (igen) men som jag hoppas försvinner lika fort som det kom. Nu kan jag däremot inte springa alls då smärta uppkommer bara genom att jag går. Förutom de tråkiga smalbenet så bestämde sig mitt vänstra knä att balla ur. Satans löparknä bli jag ju aldrig av med men gårdagens löpning gjorde så ont att tårarna inte gick att hålla tillbaka när jag var tvungen att promenera pga smärtan. Stretcha stretcha stretcha blir det nu av vader och rumpa så att båda problemen försvinner så fort som möjligt.


Nya skor ledde tyvärr tillfälligt nu till att mina fötter skrek efter mina gamla älskade asics igen. Fick stanna efter 3,5 km för att lätta på snörningen då fötterna värkte något otroligt. Lite träningsvärk idag i fötterna men om någon vecka kommer fötterna ha vant sig med skorna och de har då även satts sig lite efter mina fötter.



1 kommentar:

Linnéa sa...

Ajaj!
Hade själv benhinneinflammation för ett tag sen, vila från löpningen sen stund blev ordinationen! Vilket inte är helt lätt men gör man det blir det bättre ganska fort!

Finns ju mkt annat man kan göra; powerwalks, cykling, simning, spinning m.m.
Hoppas det går bra för dig annars och att du mår bra :)