tisdag 6 mars 2012

Närvaro, balans, kropp och själ

Vägarna gick snabbt från snöiga, isiga, slaskiga till grusiga, inte ens leriga och torra, perfekta att springa på.

Jag mår bra när jag springer, när jag springer lagom långt och lagom mycket per vecka, jag hinner rensa mina tankar medan jag springer, eller inte tänka alls, och är väldigt tillfredsställd när jag kommer hem.

Jag har blivit mer tillåtande med mig själv, jag kan ta och promenera en bit mitt under joggingrundan, jag måste inte pressa på max hela tiden. Harmoni i själen.

Imorgon ska jag försöka ge mina smalben och vader lite harmoni genom att testa ut nya löparskor på löplabbet. Kanske lämnar jag Asics för ett annat märke, eller så håller jag mig trogen. Något jag vet är att jag vill ha ett par med mycket färg.



Inga kommentarer: