tisdag 20 mars 2012

Crossfit FTW!


Väldigt få på passet, endast 4 stycken (någon viktig fotbolls match på tv kanske?) men mer plats och mer tillfällen att få hjälp med tekniken. Jag hade inget att vara nervös över det gick super, självklart super jobbigt men annars utan problem. Efter uppvärmning (ringrodd, armhävningar och mountain climbers, googla för att se övning) kördes det skivstångsrodd, hittade en bra vikt att köra ca 5 reps med vila emellan. Sedan den pulshöjande delen 10 minuter Amrap (så många varv som möjligt) med 8 kettlebell svingar, 6 burpees och 4 viktade sit ups. Avslutade med 15 sec exentriska armhävningar, 15 se vila x 8 varv.

Första passet och jag var trött men nästa gång kan jag ta i mer. Måste bara ha en ny sportBh för den jag hade idag är min bästa men den satt inte tillräckligt ordentligt.

Inga kommentarer: