lördag 17 mars 2012

Så jäkla nöjd!

Gud vad svårt det kan vara för mig ibland att bara gå in och skriva det jag vill en dag, eller kväll. Trotts att jag har mobilfunktion så blir ett inlägg ändå inte av.

I torsdags var jag lite euforisk. När jag kom hem efter jobbet så bestämde jag mig för att testa vänster vad och knä så jag utsatta de för lite prövning bestående av några kilometers löpning. Jag gjorde enligt skolboken med att gå första 5 minutrarna och sedan en lugn första kilometer innan jag kände mig så pass pigg och självsäker att det blev ett tempopass av det hela. Pressade på med ett högt tempo sista kilometrarna och var riktigt nöjd hemma. Vaden var det enda som ömmade lite lätt men hela kroppen fick en ordentlig stretch. 
Tyvärr så höll lyckan inte i sig till dagen efter. Försökte mig på samma runda med en jogg innan frukost. Vaden stramade till rejält efter  ca 2 sprungna kilometer och knät ballade ur, SUCK. Hemma blev deet mycket stretch vilket resten av dagen också fick bjuda på.

Idag blev jag istället mycket euforisk när det var dags för första crossfit passet på Crossfit Uppsala =) Jag är så förbannat feg och rädd för allt. Att jag ska vara för svag, för dålig, inte platsa osv. men det var alldeles toppen och jag såg direkt framemot nästa pass. Hemma igen efter passet betalade jag direkt för ett årskort och bokade pass för veckan =) Redan en timme efter passet började träningsvärken i ryggen smyga sig på och jag kan inte vara annat än super nöjd.



Inga kommentarer: