måndag 21 december 2009

Surt med lite pengar

Det är verkligen inte kul att leva på studiestöd, man överlever men lever inte. Det går inte ett unna sig speciellt mycket, det gäller att prioritera rejält, inte konstigt att uppsala är en cykelstad, busskort belastar ens budget. Nästa månad finns det inte mycket utrymme för mig att få något, presenter och en ny diskmaskin får prioriteras istället, jag hoppas jag får det jag behöver i julklapp :P bland annat sportBh och fleecetröja....

Det jag kunnat unna mig denna månad har vart den randigatröjan på bilden och kavajen jag fick rabatt på :)


Hemma har vi nu fått i ordning alla julsaker, granen är klädd och står mysigt lite i förtid för att vi ska hinna njuta av den här hemma, sen ska vi ju hem till föräldrarna.



Imorse innan jag for ut och sprang, kallt som satan var det och det snöade ganska mycket. Det var sega ben som tog sig runt en kortare runda idag. Fick inte riktigt något bra fäste på nysnön och andningen kändes jobbig så total träningstid idag fick bli 30 minuter. Är lite sugen på att i framtiden skaffa en pulsklocka + sändare att ha i skon. Sändaren mäter bland annat hastighet, sträcka och kaloriförbrukning och uppdaterar till pulsklockan under passet. Efter passet kan man koppla in sändaren till datorn och där se den tur man gått eller sprungit och lägga upp träningsresultat.

Inga kommentarer: